سئو وب سایت

سئو

سئو چیست؟

سئو به مجموعه ای از فعالیتها شامل تدوین استراتژی محتوا، لینک سازی خارجی، کدنویسی سایت و ... اطلاق می شود تا سایت بازدید بیشتری داشته و در نتایج جستجوی گوگل جایگاه بهتری داشته باشد.

در واقع SEO مخفف Search Engine Optimization است که بهینه سازی سایت جهت موتورهای جستجوست. فاکتورهای زیادی بر سئو وب سایت تاثیرگذارند که از آن جمله می توان به کلمات موجود در محتوا، لینک های ورودی ، کدنویسی سایت، استاندارد بودن ساختار و ... اشاره کرد.

Pic-Intro-Service-social-media-1.png

مهمترین مراحل سئو سایت چیست؟

سئو یا بهینه سازی سایت یک فرآیند است که موفقیت در آن کاری مستمر ، زمان بر و پیچیده است. روشها و تکنیکهای زیادی جهت کسب جایگاهی بهتر در گوگل وجود دارد که هر یک می تواند تاثیری مثبت در انجام این فرآیند داشته باشد. برای موفقیت در سئو سایت به سه بازوی اصلی نیاز دارد که عبارتند از:

سئو تکنیکال

قبل از شروع فعالیتهای بازاریابی محتوا به بستری قدرتمند و سایتی استاندارد نیاز داریم. استانداردسازی کدنویسی، رعایت اصول سئو در تجربه کاربری، نشانه گذاری های استاندارد جهت درک و شناخت بهتر رباتها، بهینه کردن سرعت سایت ، نمایش درست در موبایل و … را سئو تکنیکال می گویند. 

بازاریابی محتوا

یکی از اصول اولیه و مهم موفقیت در سئو قطعا تولید محتواست. منظور از محتوا تنها محتوای متنی نیست و ویدئو، تصویر ، صوت و … هم تولید محتوا محسوب می شود. فعالیتهایی از قبیل شناسایی کلمه های کلیدی مهم و ارزشمند، آنالیز کردن رقبا، تدوین استراتژی های محتوایی، تولید محتوا ارزشمند، دسته بندی و برچسب گذاری، لینک سازی داخلی و غیره بخش مهمی از بازاریابی محتوا است. 

لینک سازی هدفمند

فعالیت هدفمند و مستمر در شبکه های اجتماعی، دریافت بک لینک سایتهای مرتبط و معتبر ، رپورتاژ آگهی و … را لینک سازی هدفمند می گویند. این فعالیتها بیرون از سایت رخ میدهند اما روی رتبه و جایگاه سایت ما بطور مستقیم تاثیر می گذارند. 

سئو

استراتژی سئو

استراتژی SEO کارهایی است که نباید در سایت انجام دهیم. قبل از آنکه اقدام به طراحی سایت و تولید محتوا کنیم و یا هزینه ای برای افزایش اعتبار سایت خود کنیم باید بدانیم که هدف ما از سرمایه گذاری در این حوزه چیست. مثلا در یک فروشگاه اینترنتی جذب مشتری و افزایش فروش بسیار مهم است و معیار موفقیت محسوب می شود. در عوض برای شرکتی بازرگانی تماس هایی که با تیم مشاوره برقرار می شود اهمیت دارد یا مثلا برای یک سایت خبری یا مجله اینترنتی مهمترین منبع درآمد از تبلیغات است پس تعداد بازدید روزانه کاربران و مدت زمانی که در سایت حضور دارند از اهمیت بالایی برخوردار است. 

سئو سایت را به چه کسی بسپاریم؟

SEO در ظاهر مفهومی ساده است ولی از پیچیدگی های زیادی برخوردار است. تصمیم در مورد اینکه سئو سایت را به چه کسی بسپاریم به بودجه، زمان و منابع انسانی ما بستگی دارد. معمولا کسب و کارهای اینترنتی SEO سایت خود را به چهار روش مختلف مدیریت می نمایند که شامل موارد زیر است:

 

انجام سئو توسط مالک سایت و کسب و کار اینترنتی : در این روش فردی که مالک سایت است خود اقدام به یادگیری و اجرای SEO برای سایت می کند که این مستلزم وقت و انرژی زیادی است. کسب و کارهای جدید و نوپا به دلیل کمبود بودجه جهت سرمایه گذاری سئو سایت را خود انجام می دهند. 

برون سپاری به شرکت یا شخص دیگر: اگر به اهمیت سئو برای سایت خود واقف باشید و بودجه لازم برای برونسپاری کار به شخص یا شرکتی متخصص و معتبر را داشته باشید بهترین و بصرفه ترین روش جهت موفقیت در SEO را انتخاب کرده اید.  

تشکیل تیم سئو در داخل شرکت: این روش بیشتر برای شرکتهایی که تعداد کارمندان زیادی دارند امکان پذیر است. تشکیل تیم داخلی SEO و دیجیتال مارکتینگ می تواند پیشرفت زیادی برای سایت شما ایجاد کند. هزینه این روش به مراتب از برونسپاری به شرکت دیگر بیشتر است ولی در مدت کوتاهی می توانید به بازدهی بالا برسید.

ترکیب مشاور حرفه ای و تیم داخلی سئو: سازمانهای دارای بیش از 100 کارمند که در حوزه های مختلف نظیر ارز دیجیتال، گردشگری و … فعالیت می نمایند و سئو در بازاریابی سایت آنها بسیار مهم است ترجیح می دهند علاوه بر تیم داخلی SEO از مشاوران کاربلد و حرفه ای نیز در این حوزه استفاده کنند.

 

 

ماریا اینترنت سرویس

ارائه کننده بهترین خدمات طراحی سایت و سئو 

مقالات